dimarts, 21 d’agost del 2012

Amb aquestes calors…

Sí, sí, l’estiu és molt bonic… però a aquestes alçades ja estem tots una mica cansats. Quasi, quasi bé no tenim ni ganes de menjar. Com no ens espabilem perdrem el nostre títol de golafres! Ara ja comencem a tenir sobres de tot: aquella verdureta bollida, aquella llauna de tonyina a mitges, aquelles olives farcides… I els temps no ens acompanyen per llançar res. Per tant podem fer una amanida ben fresqueta i colorida que arreplegui totes les rampoines de la nevera, i que si ens la presentés el restaurant “Can prrrrrouftin d’en mas no se qué” diríem: “ai he menjat una amanida boníssima a can no se qué però és clar ens ha costat molt cara, com era de disseny!” Mireu el meu disseny d’amanida:

ensalada fresca de sobras

Us faig una mostra, però no us poso recepta perquè  cadascú sap les rampoines de la seva nevera.
I ara, com toca, farem una recepta sana i també hipocalòrica.

Rincón de la dieta sanadarvaden

Bueno, a pesar de que no nos podemos quejar del ritmo que llevamos de recetas sanas y ligeras (el calor obliga) vamos a seguir con la tradición de la dieta sana.

Pavo a la mostaza

Ingredientes:
- 400 grs de muslo de pavo
- 4 cucharadas de vino blanco
- 120 grs. de cebolla
- 4 cucharadas de vinagre
- tomillo, estragón, laurel y sal, o los hierbajos que nos apetezcan.
- 4 cucharadas de zumo de limón
- 200 grs.delechuga
- 40 grs.de pepinillos
- 4 cucharaditas de aceite de oliva
- 4 cucharadas de mostaza
- 120 grs. de zanahorias
- 4 cuharadas de agua.

Preparación:
Salpimentamos y especiamos el pavo que lo tenemos colocadito en una ensaladera. La sal da mucha sed, así que le damos al pavo de beber el zumo de limón, y como estamos de fiesta, también le daremos el vino. Así, todo bien mezclado. Lo dejamos un ratito en la nevera para que se refresque en su baño de limón y vino.
Ahora, como si de una crema se tratara, lo embadurnamos de mostaza, y si la ensaladera donde reposaba es apta para el horno, la podemos usar para cocerlo. Si no, trasladaremos el pavo a una fuente para horno y lo coceremos a  180ª unos 10 minutos, que no nos quede muy reseco.
Mientras, preparamos una vinagreta picando la cebolla los pepinillos, el aceite, el vinagre, la pimienta y la sal, y esparcimos por la lechuga que acompañará nuestro maravilloso pavo. Buen provecho!

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada